روان‌نما
انجمن روان‌نمای فارسی زبانان

تداخلات روان‌نماها با داروها

تداخل دارویی روان‌نما

تداخلات روان‌نماها با داروهای تجویزی: نحوه تجزیه و تحلیل تداخل ها به منظور حفظ ایمنی

 

Dr. Trina Nguyen | BSc pharmacy, PharmD
 

مجموعه‌ شواهد زیادی وجود دارد که کارآمدی روان‌نماها را برای درمان اختلال استرس پس از سانحه، اضطراب، افسردگی و مشکلات مشابه تائید می‌کند. بسیاری از افرادی که از این درمان‌های جایگزین بهره می‌برند، همزمان از داروهای فارماکولوژیکی هم استفاده می‌کنند. به همین علت، تداخلات روان‌نماها با داروهای مصرفی امکان‌پذیرست.


ارزیابی خطرات احتمالی تداخل دارویی خود یک چالش است. برای جمع‌آوری اطلاعات در این زمینه هیچ گزارش رسمی (مانند رشته داروسازی) وجود ندارد. و هنگامی که یک تداخل گزارش می‌شود، عوامل گیج‌کننده متعددی مانند ذهن و محیطی هستند. همچنین سوگیری‌های نامطلوب وجود دارند که احتمالا توسط شواهد و مدارک اثبات نمی‌شود.


استاندارد مراقبتی جاری رویکردی محتاط با یک دوره کامل پاکسازی داروهای فعال‌کننده روان دارد. با این حال، بر اساس آنچه که از سینتیک دارویی و پویایی‌شناسی دارو می‌دانیم، برخی از داروها می‌توانند همزمان مصرف شوند.


در دنیای واقعی، افراد بسیاری مصمم به خودآزمایی هستند. اولویت اصلی تسهیل‌کننده‌ها فراهم کردن ایمنی است. این سند به منظور راهنمایی و چگونگی مدیریت مراجعه‌کننده‌ای است که به طور همزمان داروهای مزمن مصرف می‌کند و همچنین می‌خواهد با شما نیز کار کند. با این راهنما می‌توانید از تداخلات روان‌نماها با داروها جلوگیری کنید.


هیجان روزافزون درباره اثربخشی این داروها در درمان مشکلات روانی مزمن باید با درک تعاملات داروشناختی با داروهای تجویزی که در حال حاضر به بخش عمده‌ای از جمعیت تجویز می‌شوند، تعدیل شود. خوشبختانه با تجزیه و تحلیل موارد دارویی، می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که آیا نگرانی ما به جا است یا خیر. این کار می‌تواند به همکاری بین شرکت‌کننده و پزشک کمک کند تا منجر به تجربه‌ای متحول‌کننده شود.

برای خواندن مقاله تداخلات روان‌نماها با داروها، کلیک کنید.